ၿမန္မာၿပည္တြင္ ေမာ္ေတာ္ကားေမာင္းမည္ဆိုလွ်င္
ၿမန္မာျပည္တြင္ ကားေမာင္းရန္ ကားေပၚတက္၍...
 စတီယာရင္ေဂြကို လက္ျဖင့္ကိုင္လိုက္ပါက...
 သင့္ ေျခေထာက္တစ္ဘက္နွင့္ လက္တစ္ဘက္ကို...
 အခ်ဳပ္ခန္းထဲတြင္ ထားျပီးေမာင္းေနသည္ဟု မိတ္ေဆြမ်ား သိထားရန္လိုပါသည္...
 
 အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဆိုေသာ္...
 ျမန္မာျပည္ ျမိဳ႕ရြာအနွံ႔အျပားေမာင္းနွင္ေနၾကေသာ...
 ယာဥ္စည္းကမ္း...လမ္းစည္းကမ္း နားလည္ျခင္းမရိွ...
 ယာဥ္ေၾကာနွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒကို သိရိွျခင္းမရိွေသာ...
 စည္းကမ္းမ႔ဲ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားက မိတ္ေဆြတို႔အား...
 အခ်ဳပ္ထဲထည့္ရန္ ေထာင္ထဲထည့္ရန္ ဆီးၾကိဳေနၾကေလသတည္း...
 
 ယာဥ္စည္းကမ္း...လမ္းစည္းကမ္းနားမလည္သျဖင့္...
 ေမာင္းခ်င္သလို ေမာင္းေနေသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားက...
 
 (၁)လမ္းလည္ေခါင္တက္၍ အလည္တည့္တည့္မွတက္ေမာင္းမည္...
 (ဆိုင္ကယ္နွင့္ အေနွးယာဥ္မ်ား ဘယ္ေၾကာမေကြ႔ပါက...
 ဘယ္ေကြ႔ရန္အခ်က္ျပထားျခင္းမရိွပါက ညာကပ္ေမာင္းရမည္ကို နားမလည္ပါ)
 (၂)ဘယ္ ညာေကြ႔ေသာအခါ အခ်က္ျပမီး ျပသျခင္းမရိွ...
 တစ္ခါတည္း တန္းေကြ႔သြားေလသည္...
 ေနာက္ကား ေနာက္ယာဥ္ၾကည့္ျခင္းမရိွ...ေနာက္ၾကည့္မွန္ မပါသည္ကမ်ားပါသည္...
 (ဘယ္ ညာေကြ႔လိုပါက ၂၅ ကိုက္အကြာမွ အခ်က္ျပမီး ျပသရမည္ကို...
 နားလည္ျခင္းမရိွပါ)
 (၃)ဘယ္ေကြ႔ရန္အခ်က္ျပထားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ဘယ္ဘက္မွ ေက်ာ္သည္...
 ညာေကြ႔ရန္ အခ်က္ျပထားေသာကားအား ညာဘက္မွေက်ာ္သည္...
 (ဘယ္ေကြ႔ရန္အခ်က္ျပထားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ဘယ္ဘက္မွ မေက်ာ္ရ...
 ညာေကြ႔ရန္အခ်က္ျပထားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ညာဘက္မွ မေက်ာ္ရ...
 စသည့္ ယာဥ္စည္းကမ္းကို နားလည္ျခင္းမရိွပါ)
 (၄)ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ပြတ္ကာသီကာကပ္၍ ညာဘက္မွ ဇြတ္ေက်ာ္သည္...
 (ပံုမွန္ေမာင္းနွင္ေနေသာအခ်ိန္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ညာဘက္မွ...
 မေက်ာ္ရေသာ ယာဥ္ေက်ာ္တက္ျခင္းစည္းကမ္းကို မသိရိွၾကပါ)
 (၅)လမ္းငယ္မ်ားအတြင္းမွ လမ္းမၾကီးေပၚသို႔တက္ေသာအခါ...
 မည္သည့္ယာဥ္မွ ၾကည့္ရႈ႕ျခင္းမရိွ လမ္းၾကီးအလယ္သို႔ တစ္ခါတည္း...
 ေမာင္းတက္ေလသည္...
 (လမ္းငယ္ လမ္းသြယ္မ်ားမွ ဦးစားေပးယာဥ္ေၾကာ လမ္းမၾကီးေပၚသို႔...
 ေမာင္းနွင္ဝင္ေရာက္ရာတြင္ ရပ္ ၾကည့္ သြား ဟူေသာ လမ္းစည္းကမ္းကို...
 နားမလည္ပါ)
 (၆)ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုပ္ ေဆာင္းထားျခင္းမရိွသည္က မ်ားပါသည္...
 ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုပ္ မေဆာင္းသျဖင့္ ယာဥ္တိုက္မွဳ႕ျဖစ္ပါက...
 ေခါင္းနွင့္ လမ္းမၾကီးရိုက္ကာ ေသဆံုးၾကရပါသည္...
 ကားနွင့္ တိုက္မိပါက ျမန္မာျပည္၏...
 ယာဥ္ၾကီး ယာဥ္ငယ္ ဥပေဒအရ ကားေမာင္းသူ အခ်ဳပ္က် ေထာင္က်မည္ျဖစ္ပါသည္...
 (၇)ျမန္မာျပည္၏ ယာဥ္ၾကီး ယာဥ္ငယ္ ဥပေဒအရ...
 တိုက္မိပါက အေလ်ာ္ရမည္ဟု သိထားေသာေၾကာင့္ ကားမ်ားကို...
 ပမာမခန္႔လုပ္ကာ ေမာင္းနွင္သည္...
 အဝိုင္းပတ္ယာဥ္ ဦးစားေပးဆိုသည္ကိုလည္း နားမလည္သျဖင့္...
 အဝိုင္းမ်ားတြင္ အတည့္ယာဥ္ေၾကာမွ ဇြတ္ဝင္ၾကပါသည္...
 အဝိုင္းပတ္ယာဥ္ဦးစားေပဟူ၍ အမွန္အတိုင္းေမာင္းနွင္ပါက...
 လွမ္းဆဲၾကကုန္ေလ၏...
 
 ျမန္မာျပည္၏ တာဝန္ရိွသူ လူၾကီးမင္းမ်ားသည္...
 ျမန္မာျပည္၏ ယာဥ္ၾကီး ယာဥ္ငယ္ ဥပေဒကို ျပန္လည္သံုးသပ္...
 ျပင္ဆင္ေပးသင့္ပါသည္...
 မည္သည့္ယာဥ္က မွန္သည္ မွားသည္ျဖစ္ေစ...
 ကားေမာင္းသူကသာ ခံရေသာ ဥပေဒသည္...
 ယာဥ္ေမာင္းနွင္သူမ်ားအေပၚတြင္ တစ္ဘက္သက္က်လြန္းသည္ဟု...
 ထင္ျမင္မိပါသည္...ယာဥ္တိုက္မွဳ႕ျဖစ္လွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္သက္ေသမ်ား...
 ရိွၾကသည္က မ်ားပါသည္...ပတ္ဝန္းက်င္ သက္ေသမ်ား၏...
 ပထမအစစ္ခံထြက္ဆိုခ်က္အေပၚ မူတည္၍ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ေသာ...
 နည္းလမ္းကို က်င့္သံုးပါက နွစ္ဦး နွစ္ဘက္ အစဥ္ေျပမည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္..
 ထိုင္းတြင္ေတာ့ မွားသည့္ယာဥ္က ခံရစျမဲျဖစ္ပါသည္...
 
 ကားေမာင္းသူမ်ားသည္ ေနာက္တြင္ မီွခိုသူမိသားစုမ်ားရိွသလို...
 ဆိုင္ကယ္ေမာင္းနွင္သူမ်ား၏ ေနာက္တြင္လည္း မိသားစုမ်ားရိွၾကသည္ကို...
 ယာဥ္ေမာင္းသူတိုင္း နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကပါသည္...
 မည္သည့္ ယာဥ္ေမာင္းမွ ၾကက္ကေလးတစ္ေကာင္ေတာင္...
 အလဟသ မတိုက္ခ်င္ၾကပါ...
 သူ႔အသက္...ကိုယ့္အသက္...သူ႔အသား ကိုယ့္အသားထိလွ်င္...
 ေသတတ္ နာတတ္သည္ကိုလည္း ယာဥ္ေမာင္းတိုင္းနားလည္ၾကပါသည္...
 
 ျမန္မာျပည္တြင္ စည္းကမ္းမ႔ဲ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းနွင္သူမ်ားေၾကာင့္...
 အေခ်ာင္ အခ်ဳပ္က် ေထာင္က်ကာ မိသားစု ဒုကၡပင္လယ္ေဝသြားေသာ...
 ယာဥ္ေမာင္းသူ ဘယ္ေလာက္ရိွျပီဆိုတာကိုေတာ့...
 အမွန္တရားကို ခ်စ္ျမတ္နိဳးေသာ ေလာကပါလ နတ္မင္းၾကီးသာ...
 သိရိွပါလိမ့္မည္...
 
 မိတ္ေဆြ ျမန္မာျပည္တြင္ သင္ ကားေမာင္းနွင္ျပီဆိုပါက...
 ကားေပၚရိွ အသက္အားလံုးသည္ သင့္လက္ထဲတြင္ ရိွသည္ကိုသာ...
 သိရိွရံုမက...
 သင့္ ေျခတစ္ဘက္နွင့္ လက္တစ္ဘက္သည္ အခ်ဳပ္ထဲတြင္ရိွသည္ကို...
 မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း ယာဥ္ေမာင္းနွင္သူတိုင္း နားလည္ထားၾကရန္ေတာ့...
 အမွန္တစ္ကယ္ လိုအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...
 Credit to >>> Toetar Atoe
                                                             
Tuesday, September 30, 2014
Subscribe to:
Post Comments (Atom)





 
 
 
 
 
 
 
0 comments:
Post a Comment