Wednesday, April 9, 2014

သိမ္ႏွင့္ သာသနာ

*** "သိမ္ႏွင့္ သာသနာ" ***
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ဝိနည္းသည္ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္သည့္နည္းတူ သိမ္ႏႈတ္ျခင္း၊ သိမ္သမုုတ္ျခင္းသည္လည္း သာသနာ၏အသက္ပင္ျဖစ္သည္။ ရတနာမွာစိန္၊ သဒၵါမွာလိင္၊ ဝိနည္းမွာသိမ္ဟုုပင္ ဆုုိထုုံးစကားရွိခဲ့ဖူး၏။ သိမ္ဟူသည္ သီမာဟူေသာ ပါဠိမွ ဆင္းသက္၍ အပုုိင္းအျခားဟူေသာ အဓိပၺါယ္ကုုိ ေဆာင္ပါသည္။ အပုုိင္းအျခားဟူသည္မွာလည္း သာမန္အပုုိင္းအျခားမ်ဳိးမဟုုတ္၊ ျမတ္စြာဘုုရား၏ သားေတာ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ကံၾကီး ကံငယ္ျပဳနုုိင္ရန္အတြက္ ေရ၊ ေျမ၊ နယ္သီးျခားတစ္ခုု အေနျဖင့္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ အညီ အသိအမွတ္ျပဳ၍ သတ္မွတ္ထားသည့္ အပုုိင္းအျခားမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ထုုိသုုိ႔ပုုိင္းျခားထားရာ သိမ္ေတာ္အတြင္း၌ပင္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား စုုေဝးညီညာ ေပါင္းစည္း၍ ရဟန္းခံျခင္း ဥပုုသ္ျပဳျခင္းစေသာ ကံၾကီး ကံငယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုုိ႔ကုုိ ေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြတ္ၾကရေပသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ သိမ္ဟူသည္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ေမြးဖြားရာလည္းျဖစ္၍ ၾကီးျပင္းရာလည္း ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုုိရပါလ်ွင္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္၏ သာသနာအရုုဏ္ဦး ကာလမ်ား၌ ဧဟိဘိကၡဳ-သရဏဂုုံစေသာ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ရဟန္းေတာ္ဘဝမ်ဳိးကုုိ ရနုုိင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပုုိင္းကာလမ်ားမွာကား ထုုိသုုိ႔ မရနုုိင္ေတာ့ေပ။ သတ္မွတ္ေပးသည့္ သိမ္ေတာ္အတြင္း၌သာ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ လုုိက္နာေဆာင္ရြတ္၍ ပစၥယ- ဓမၼ အနုုဂၢဟႏွစ္ပါးျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္ဘဝသုုိ႔ တက္လွမ္းၾကရ၏။ ဤနည္းမွတစ္ပါး တျခားမွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းဟူ၍ မရွိေတာ့ေပ။ ဦးပဥၥင္းဟူေသာေဝါဟာရသည္ပင္ သာမန္ေဝါဟာရမ်ဳိးမဟုုတ္၊ ဝတၳဳ၏ျပည့္စုုံျခင္း၊ ၪတ္၊ ကမၼဝါ-သိမ္-ပရိသတ္၏ျပည့္စုုံျခင္းဟူ၍ အဂၤါငါးမ်ဳိးျပည့္စုုံမွသာလ်ွင္ ရဟန္းေတာ္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္နုုိင္၏။ အထူးအားျဖင့္ ေလာက၌ ဝိနည္းေပ်ာက္ကြယ္လ်ွင္ သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး ေပ်ာက္ကြယ္နုုိင္သကဲ့သုုိ႔ သိမ္ေပ်ာက္သြာလ်ွင္လည္း ရဟန္းစစ္၊ ရဟန္းမွန္၊ သံဃာစစ္၊ သံဃာမွန္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားနုုိင္ေပသည္။ ဝိနည္းမတည္လ်ွင္ သာသနာေတာ္ မတည္နုုိင္သကဲ့သုုိ႔ သိမ္မရွိလ်ွင္လည္း ရဟန္းသံဃာေတာ္အစစ္အမွန္ဟူ၍ ရွိလာနုုိင္ေတာ့မည္ မဟုုတ္ေတာ့ေပ။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဝိနည္းသည္ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္သကဲ့သုုိ႔ သိမ္သည္လည္း သံဃာေတာ္အဆက္ဆက္၏ အသက္(ဝါ) ျမတ္စြာဘုုရားသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ အသက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္ပုုိင္းအရ အတိတ္သာသနာေတာ္ကုုိ႐ႈျမင္၍ အနာဂတ္သာသနာအေရးကိုု ေမ်ွာ္ေတြးၾကည့္လ်ွင္ ပစၥဳပၺန္သာသနာေတာ္ပုုိင္းသည္ အလြန္ပင္ အေရးၾကီးေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ အရွင္သာရိပုုတၱရာ၊ အရွင္မဟာကႆပစေသာ အဂၢသာဝက= မဟာသာဝကမေထရ္ၾကီးမ်ားမွစ၍ ေထရဝါဒ ဆရာဒကာ အဆက္ဆက္တုုိ႔သည္ မိမိတုုိ႔ေခတ္၊ ကာလအားေလ်ွာ္စြာ သာသနာေတာ္ အစဥ္မပ်က္ေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ၾကရာ၌ တျခားသာသနာ့တာဝန္မ်ားအျပင္ ဤ-သိမ္ဟူေသာ အပုုိင္းက႑ကုုိလည္း အထူးဂရုုျပဳ၍ ေဆာင္ရြတ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ထင္ရွားသည္ျဖစ္၏။ ဆုုိလုုိသည္မွာ ျမတ္စြာဘုုရား သာသနာေတာ္ကုုိ စဥ္လာမပ်က္ အသက္ဆက္၍ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ေတာ္မူၾက ရာ၌ ဤသိမ္မႈဆုုိင္ရာကိစၥတုုိ႔သည္လည္း ေရေသာက္ျမစ္ပမာ လြန္စြာအေရးၾကီး ေသာေၾကာင့္ အထူးဂရုုျပဳသင့္ေသာ အခန္းက႑မ်ဳိးမွာ ပါဝင္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပလုုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုုိေၾကာင့္ လုုိအပ္ေနေသာ သိမ္ေတာ္သစ္မ်ားကုုိလည္း နည္းလမ္းတက် သမုုတ္ၾကရာသကဲ့သုုိ႔၊ ေအာင္ျမင္ျပီးေသာ သိမ္ေတာ္ေဟာင္းမ်ားကုုိလည္း စနစ္တက် အထူးျပဳ၍ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သင့္ေပသည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္လည္း သာသနာေတာ္သုုံးပါးလုုံး၏ အရင္းတကာတုုိ႔ထက္ အရင္းျမစ္ျဖစ္ေသာ သိမ္ဟူသည္ အလြန္နက္နဲပါ၏။ အျမစ္အရင္း ပ်က္စီးေသာ္ သစ္ပင္သည္ ပ်က္စီးရသကဲ့သုုိ႔ သိမ္ပ်က္စီးေသာ္ သာသနာေတာ္ သုုံးပါးလုုံးအရင္းမွစ၍ ပ်က္စီးသည္ မည္ပါ၏။ (ေဒါက္တာအရွင္ဝိလာလကၤာရ-အဂၢမဟာေက်ာ္) ၏ သိမ္ေတာ္မွ အျပန္ခရီး ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္၏။ သာသနာေတာ္၌ သိမ္သည္ လြန္စြာအေရးပါ၏။ သိမ္မရွိလ်ွင္ ရဟန္းမျဖစ္နုုိင္သျဖင့္ မ်ဳိးဆက္ျပတ္နုုိင္၏။ ရဟန္းျဖစ္ဖုုိ႔ သိမ္ရွိရမည္။ ဘုုရားပြင့္တုုံ၊ လူျဖစ္ၾကဳံမွ ျပည့္စုုံသမဏ၊ ျဖစ္နုုိင္စြာ့မုုိ ရဟန္းဘဝ၊ ရခဲလွ၏။ ရဟန္းျဖစ္ျပန္၊ အက်င့္မွန္ျဖင့္၊ က်င့္ၾကံက်န၊ ေပ်ာ္ခဲလွ၏။ သမဏခ်ြန္၊ ဘဝမြန္ကုုိ အက်ြန္ေမ်ွာ္ကုုိး၊ အားမာန္ၾကိဳးမည္ ျမတ္နုုိးသာသနာ အျမဲတည္း။ (ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုုရားၾကီး အရွင္ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ) လူ႔ဘုုံမွာသာ ရွိေသာသိမ္ ရဟန္းေတြရွိမွ သာသနာတည္နုုိင္တယ္။ ဒီရဟန္းေတာ္ေတြ ဘယ္ကျဖစ္ၾကသလဲ၊ သိမ္က ျဖစ္လာၾကတယ္။ သိမ္ရွိမွ ရဟန္းျပဳလုုိ႔ရတယ္။ သိမ္မရွိရင္ ရဟန္းျပဳလုုိ႔မရဘူး။ ရဟန္းေတြ မရွိရင္ သာသနာလည္း မရွိနုုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာတည္ဖုုိ႔ အေၾကာင္းေတြထဲမွာ သိမ္ဟာလည္း အေရးၾကီးျပန္ပါတယ္။ သိမ္ဆုုိတာလည္း ဘယ္ဘုုံမွာပဲ ရွိနုုိင္သလဲ၊ ဒီ လူ႔ဘုုံမွသာ ရွိနုုိင္ပါတယ္။ လူ႔ဘုုံမွာလည္း ျမတ္စြာဘုုရား သာသနာထြန္းကားတဲ့ တုုိင္းျပည္မ်ဳိးမွာပဲ ရွိနုုိင္ပါတယ္။ လူဘုုံမွ အပ က်န္ေသာ ဘုုံမ်ားမွာ သိမ္မရွိပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ ေကာင္းက်ဳိး လုုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)  Credit to ဗုဒၶကမၻာ>Thanks
Photo: *** "သိမ္ႏွင့္ သာသနာ" ***
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ဝိနည္းသည္ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္သည့္နည္းတူ သိမ္ႏႈတ္ျခင္း၊ သိမ္သမုုတ္ျခင္းသည္လည္း သာသနာ၏အသက္ပင္ျဖစ္သည္။ ရတနာမွာစိန္၊ သဒၵါမွာလိင္၊ ဝိနည္းမွာသိမ္ဟုုပင္ ဆုုိထုုံးစကားရွိခဲ့ဖူး၏။ သိမ္ဟူသည္ သီမာဟူေသာ ပါဠိမွ ဆင္းသက္၍ အပုုိင္းအျခားဟူေသာ အဓိပၺါယ္ကုုိ ေဆာင္ပါသည္။ အပုုိင္းအျခားဟူသည္မွာလည္း သာမန္အပုုိင္းအျခားမ်ဳိးမဟုုတ္၊ ျမတ္စြာဘုုရား၏ သားေတာ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ကံၾကီး ကံငယ္ျပဳနုုိင္ရန္အတြက္ ေရ၊ ေျမ၊ နယ္သီးျခားတစ္ခုု အေနျဖင့္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ အညီ အသိအမွတ္ျပဳ၍ သတ္မွတ္ထားသည့္ အပုုိင္းအျခားမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ထုုိသုုိ႔ပုုိင္းျခားထားရာ သိမ္ေတာ္အတြင္း၌ပင္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား စုုေဝးညီညာ ေပါင္းစည္း၍ ရဟန္းခံျခင္း ဥပုုသ္ျပဳျခင္းစေသာ ကံၾကီး ကံငယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုုိ႔ကုုိ ေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြတ္ၾကရေပသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ သိမ္ဟူသည္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ေမြးဖြားရာလည္းျဖစ္၍ ၾကီးျပင္းရာလည္း ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုုိရပါလ်ွင္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္၏ သာသနာအရုုဏ္ဦး ကာလမ်ား၌ ဧဟိဘိကၡဳ-သရဏဂုုံစေသာ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ရဟန္းေတာ္ဘဝမ်ဳိးကုုိ ရနုုိင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပုုိင္းကာလမ်ားမွာကား ထုုိသုုိ႔ မရနုုိင္ေတာ့ေပ။ သတ္မွတ္ေပးသည့္ သိမ္ေတာ္အတြင္း၌သာ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ လုုိက္နာေဆာင္ရြတ္၍ ပစၥယ- ဓမၼ အနုုဂၢဟႏွစ္ပါးျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္ဘဝသုုိ႔ တက္လွမ္းၾကရ၏။ ဤနည္းမွတစ္ပါး တျခားမွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းဟူ၍ မရွိေတာ့ေပ။ ဦးပဥၥင္းဟူေသာေဝါဟာရသည္ပင္ သာမန္ေဝါဟာရမ်ဳိးမဟုုတ္၊ ဝတၳဳ၏ျပည့္စုုံျခင္း၊ ၪတ္၊ ကမၼဝါ-သိမ္-ပရိသတ္၏ျပည့္စုုံျခင္းဟူ၍ အဂၤါငါးမ်ဳိးျပည့္စုုံမွသာလ်ွင္ ရဟန္းေတာ္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္နုုိင္၏။ အထူးအားျဖင့္ ေလာက၌ ဝိနည္းေပ်ာက္ကြယ္လ်ွင္ သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး ေပ်ာက္ကြယ္နုုိင္သကဲ့သုုိ႔ သိမ္ေပ်ာက္သြာလ်ွင္လည္း ရဟန္းစစ္၊ ရဟန္းမွန္၊ သံဃာစစ္၊ သံဃာမွန္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားနုုိင္ေပသည္။ ဝိနည္းမတည္လ်ွင္ သာသနာေတာ္ မတည္နုုိင္သကဲ့သုုိ႔ သိမ္မရွိလ်ွင္လည္း ရဟန္းသံဃာေတာ္အစစ္အမွန္ဟူ၍ ရွိလာနုုိင္ေတာ့မည္ မဟုုတ္ေတာ့ေပ။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဝိနည္းသည္ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္သကဲ့သုုိ႔ သိမ္သည္လည္း သံဃာေတာ္အဆက္ဆက္၏ အသက္(ဝါ) ျမတ္စြာဘုုရားသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ အသက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္ပုုိင္းအရ အတိတ္သာသနာေတာ္ကုုိ႐ႈျမင္၍ အနာဂတ္သာသနာအေရးကိုု ေမ်ွာ္ေတြးၾကည့္လ်ွင္ ပစၥဳပၺန္သာသနာေတာ္ပုုိင္းသည္ အလြန္ပင္ အေရးၾကီးေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ အရွင္သာရိပုုတၱရာ၊ အရွင္မဟာကႆပစေသာ အဂၢသာဝက= မဟာသာဝကမေထရ္ၾကီးမ်ားမွစ၍ ေထရဝါဒ ဆရာဒကာ အဆက္ဆက္တုုိ႔သည္ မိမိတုုိ႔ေခတ္၊ ကာလအားေလ်ွာ္စြာ သာသနာေတာ္ အစဥ္မပ်က္ေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ၾကရာ၌ တျခားသာသနာ့တာဝန္မ်ားအျပင္ ဤ-သိမ္ဟူေသာ အပုုိင္းက႑ကုုိလည္း အထူးဂရုုျပဳ၍ ေဆာင္ရြတ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ထင္ရွားသည္ျဖစ္၏။ ဆုုိလုုိသည္မွာ ျမတ္စြာဘုုရား သာသနာေတာ္ကုုိ စဥ္လာမပ်က္ အသက္ဆက္၍ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ေတာ္မူၾက ရာ၌ ဤသိမ္မႈဆုုိင္ရာကိစၥတုုိ႔သည္လည္း ေရေသာက္ျမစ္ပမာ လြန္စြာအေရးၾကီး ေသာေၾကာင့္ အထူးဂရုုျပဳသင့္ေသာ အခန္းက႑မ်ဳိးမွာ ပါဝင္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပလုုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုုိေၾကာင့္ လုုိအပ္ေနေသာ သိမ္ေတာ္သစ္မ်ားကုုိလည္း နည္းလမ္းတက် သမုုတ္ၾကရာသကဲ့သုုိ႔၊ ေအာင္ျမင္ျပီးေသာ သိမ္ေတာ္ေဟာင္းမ်ားကုုိလည္း စနစ္တက် အထူးျပဳ၍ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သင့္ေပသည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္လည္း သာသနာေတာ္သုုံးပါးလုုံး၏ အရင္းတကာတုုိ႔ထက္ အရင္းျမစ္ျဖစ္ေသာ သိမ္ဟူသည္ အလြန္နက္နဲပါ၏။ အျမစ္အရင္း ပ်က္စီးေသာ္ သစ္ပင္သည္ ပ်က္စီးရသကဲ့သုုိ႔ သိမ္ပ်က္စီးေသာ္ သာသနာေတာ္ သုုံးပါးလုုံးအရင္းမွစ၍ ပ်က္စီးသည္ မည္ပါ၏။ (ေဒါက္တာအရွင္ဝိလာလကၤာရ-အဂၢမဟာေက်ာ္) ၏ သိမ္ေတာ္မွ အျပန္ခရီး ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္၏။ သာသနာေတာ္၌ သိမ္သည္ လြန္စြာအေရးပါ၏။ သိမ္မရွိလ်ွင္ ရဟန္းမျဖစ္နုုိင္သျဖင့္ မ်ဳိးဆက္ျပတ္နုုိင္၏။ ရဟန္းျဖစ္ဖုုိ႔ သိမ္ရွိရမည္။ ဘုုရားပြင့္တုုံ၊ လူျဖစ္ၾကဳံမွ ျပည့္စုုံသမဏ၊ ျဖစ္နုုိင္စြာ့မုုိ ရဟန္းဘဝ၊ ရခဲလွ၏။ ရဟန္းျဖစ္ျပန္၊ အက်င့္မွန္ျဖင့္၊ က်င့္ၾကံက်န၊ ေပ်ာ္ခဲလွ၏။ သမဏခ်ြန္၊ ဘဝမြန္ကုုိ အက်ြန္ေမ်ွာ္ကုုိး၊ အားမာန္ၾကိဳးမည္ ျမတ္နုုိးသာသနာ အျမဲတည္း။ (ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုုရားၾကီး အရွင္ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ) လူ႔ဘုုံမွာသာ ရွိေသာသိမ္ ရဟန္းေတြရွိမွ သာသနာတည္နုုိင္တယ္။ ဒီရဟန္းေတာ္ေတြ ဘယ္ကျဖစ္ၾကသလဲ၊ သိမ္က ျဖစ္လာၾကတယ္။ သိမ္ရွိမွ ရဟန္းျပဳလုုိ႔ရတယ္။ သိမ္မရွိရင္ ရဟန္းျပဳလုုိ႔မရဘူး။ ရဟန္းေတြ မရွိရင္ သာသနာလည္း မရွိနုုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာတည္ဖုုိ႔ အေၾကာင္းေတြထဲမွာ သိမ္ဟာလည္း အေရးၾကီးျပန္ပါတယ္။ သိမ္ဆုုိတာလည္း ဘယ္ဘုုံမွာပဲ ရွိနုုိင္သလဲ၊ ဒီ လူ႔ဘုုံမွသာ ရွိနုုိင္ပါတယ္။ လူ႔ဘုုံမွာလည္း ျမတ္စြာဘုုရား သာသနာထြန္းကားတဲ့ တုုိင္းျပည္မ်ဳိးမွာပဲ ရွိနုုိင္ပါတယ္။ လူဘုုံမွ အပ က်န္ေသာ ဘုုံမ်ားမွာ သိမ္မရွိပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ ေကာင္းက်ဳိး လုုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္) Credit to ဗုဒၶကမၻာ>Thanks

0 comments:

Post a Comment

Facebook Like Page